tirsdag 7. september 2010

Morbærtreet

Utenfor huset vårt står et morbærtre.  Det står nokså nær slik at greinene gnisset mot huset når det blåste. I fjor høst klippet jeg av alle greinene slik at det stod to stammer igjen. Til naboenes store forskrekkelse. Skal dere drepe det pene treet med de gode fruktene?

Vi var enige om at det så litt stusselig ut, kanskje mer som en skulptur. men tenkte at et gammelt tre må tåle såpass.

Og det gjorde det.  Nye greiner i fleng dukket opp. Det kom ikke mye frukt, men det gjør ingen ting. Det er bare naboene som liker morbær. Vi synes smaken er litt for tam og intetsigende.  Men det er jo litt stas å ha den slags tre.


I høst ser vi hvor mye det har vokst.  I dag tok jeg fram målebåndet og målte ei grein til 2,5 meter! Og det var ikke den lengste, kun en som vokser sideveis.

Nå skal det snart beskjæres igjen, da skal jeg forsøke å sette igjen greiner som gir skygge over hengekøya.

Dette blir gøy.

1 kommentar:

  1. Du hugsar vel frå barnelærdommen kven som klatra opp i eit morbærtre vil eg tru? Det er nesten så det vart noko regiliøst over bloggen i dag.
    Synd elles at eg ikkje får sjanse til å treffe jærbuane på min EXPEDITION PUGLIA frå 19. til 29. november. Håpar sterkt at det ikkje har vorte heilt vinter då, men får nok bare ta det som det kjem. Statistisk sett skal ikkje temperaturen vera så heilt ille sjølv så seint på hausten, men statistikk kan båe tale sant og den kan også lyge.
    Eg satsar på B&B, og utvalet er ganske stort etter det eg finn på nettet. Gledar meg ein heil haug.

    SvarSlett

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...