mandag 14. juli 2014

Vedlikehold II

Allerede når vi kjøpte huset her har vi vært misfornøyd med toalettforholdene. Lat- og gnienskap har gjort at vi har utsatt og utsatt, Det er det sikkert flere som kjenner seg igjen i.
Nå når vi hadde besøk i sommer ble problemet mer akutt. Cisternen brukte lang tid på hver fylling, såpass at det oppsto kø foran dodøren.

Spesialbutikken i Ceglie ble anbefalt og der fikk vi kjøpt nytt utstyr på fredag ettermiddag. Pamela, vår gode venninne ordnet rørleggere som stilte opp lørdag formiddag.

Så nå har vi et nytt toalett som spyler hele toalettskålen. I tillegg tar det mye kortere tid før det er klart til neste skylling.

Den ene av rørleggerbrødrene hadde med seg en syv år gammel sønn. Det hadde nok blitt formidlet beskjed om at på Villa Serena fantes basseng. Han hadde i alle fall med seg både badebukse og håndkle. Når badet var ferdig koste han seg med tegnefilmer på Youtube.

Når vi pusset opp leiligheten i Timoteveien kjøpte vi sanitærutstyr hos en (elendig) bedrift på Strandkaien i Sandnes. Der kostet toalettsetet (som varte et par år) omtrent det samme som det vi betalte for både toalett og installering her.




Når jeg hadde APE'n på service i Ceglie så jeg at det lå noen hjelmer i et glasskap. Noen av disse så ganske stilige ut. Siden jeg har en datter som via sin ektefelle er involvert i hurtigkjøring med Porsche tenkte jeg at det måtte være en kjekk gave når hun kommer på besøk i neste måned.
Han hadde ikke hennes størrelse, kun en ett nummer større. Dermed ble prisen redusert til 2/3 av normalpris.


 Det kan kanskje være vanskelig å se detaljene, men den er skinnbesatt og innsatt med Swarowski krystaller.

Størrelsen klarer nok Anja å justere ved å strikke en lue til å ha under, eller bruke en slik brannsikker en som de store guttene bruker......

Jeg er i alle fall sikker på at hjelmen vil skape både oppstyr og misunnelse i de rette kretser.


Jeg nevnte badebesøk av en syvåring. Det er ikke den eneste i den aldersgruppen som har besøkt oss. Auglends basseng er ikke beregnet på slike små, ei heller er det klargjort for sommerens dypp. Derfor kommer besøkende derfra til oss slik at barna kan få dyppet seg.

Til stor glede for de små og til fornøyelse for oss voksne som får se gleden utfolde seg.


Vi har også hatt besøk av Britti (Sofies niese) og Asbjørn. Vi har stor glede av å få vise området der vi bor. I Martina Franca er en av de vakreste kirker som vi har sett. Jeg kan ikke holde meg, men må legge ved et bilde av en "julekrybbe" i den kirken. Legg merke til uttrykket til Josef. Mitt inntrykk er at han tenker "hva er det jeg har rotet meg bort i"



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...