torsdag 18. april 2013

Jobbing, jobbing, jobbing.

Det er et hardt liv.

Fundamentering til hagebod er ikke noen latmannsjobb. Når fundamentene var ferdige tenkte vi at det måtte en platting til utenfor døren.

Forskaling ble lagt, og det ble lagt stein i bunnen. Deretter gammelt jernskrap.  Deriblant restene av en solstol som gikk i stykker i går. Ikke for det, den har tjent oss trofast i minst ti år.  Til slutt nyinnkjøpt armeringsjern for å toppe det hele.

Så ble reiå satt i arbeid. Nokså snart forsto jeg at det måtte kjøpes inn mer sement og turen ble tatt til nærmeste sted som har slikt, ca 5 km herfra.  Der kjøpte jeg for mye sement. Men vi har for mye sand også, så kanskje jeg bare skal fylle betong mellom fundamentene også.


Det blir ikke gjort i morgen i alle fall. Nå forlanger kroppen minst en hviledag.

Men det er kjekt å arbeide ute når temperaturen er som nå. Mellom 18 og 22 grader strålende sol og litt vind. I dag kunne jeg ikke ha på briller, det ble bare  vanskelig å se når svetten dryppet på glassene.

Jeg husker slagordet på sekkene med Portlandsement fra min barndom;  "Spar på vann ved blandingen, sløs med vann etter tørkingen"  Det prøver jeg å leve opp til.

Nå skal det hele måles nøye opp. Målene skal trelasthandelen ha for å begynne på produsere boden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...