tirsdag 12. mai 2015

Tur, eller er det retur?

Vi har hatt en liten norgestur. Sofies eldste barnebarn skulle konfirmeres og det krever selvfølgelig tilstedeværelse. At jeg kom og ikke bare Sofie skulle være en overraskelse for Hannah, men det skar seg når jeg la ut et bilde på Facebook.

Jeg skulle nemlig handle litt på fredag og på lappen var det skrevet meierismør. Hos Meny Helgø hadde de sånt vanlig meierismør i to størrelser. 250 og 500 gram.  Forskjellen i pris var kr.1,60. Forskjellen i kilopris var desto større.  103,60 for den lille pakken og 55,- for halvkilospakken.

Av forskjellige årsaker skal Sofie være igjen i Norge en stund før hun setter kursen tilbake til Villa Serena.
Jeg derimot må tilbake fort som bare det. Hønene må ha mat og vann, planter i krukker og kar må også få litt dihydrogenmonoksid på nesten daglig basis.

Planlagt retur til Villa Serena var mandag 11. mai kl 14;15 fra Sola med landing i Brindisi kl 22:40

Natt til lørdag tikket det inn en melding fra Alitalia til meg. Beskjeden var at min returbillett til Brindisi den 11. mai var endret. Jeg skulle bli kontaktet i løpet av kort tid. Det kom ingen slik beskjed.  

Jeg sjekket opp nettsiden til Alitalia og der fikk jeg en annen beskjed; billetten var kansellert og jeg måtte kontakte Alitalia på telefon. Det gjorde jeg og etter nesten 40 minutter i telefon til Italia fikk jeg bekreftet at den billetten jeg hadde kjøpt opprinnelig nå gjaldt som før.


Mandag formiddag fikk jeg en telefon, denne gangen fra Aviator på Sola. Beskjeden var at de ville ombooke meg til en tidligere avgang på grunn av kaoset etter brannen på Roma flyplass Det var selvfølgelig greit for meg, Siden det også betydde tidligere ankomst til Brindisi. 
Når jeg kom til Sola viste det seg at det ikke var noe de kunne gjøre allikevel så jeg måtte bare reise som opprinnelig planlagt. 

 Når jeg kom til Amsterdam og skulle sjekke inn på flyet, fikk jeg oppgradering fra sete 24H til 1H; World Business Class.


Jeg vet ikke hvorfor, men kanskje det var fordi jeg reiste alene og at de hadde ett ledig sete på første klasse? Det var i alle fall romslige og gode seter. Billettprisen for dette ene strekket, på denne klassen koster omtrent tre ganger så mye som jeg betalte for hele reisen T/R.
Etter brannen på flyplassen i Roma og kapasiteten er redusert til 60%. Flyselskapene setter dermed opp større fly og kansellerer noen avganger. 

Det betydde et stort kaos på flyplassen. Like mange passasjerer som før men på mye mindre område. Det var nesten umulig å finne et sete å hvile seg på. 
Siste del av turen gikk som det pleier. 20 minutter forsinket avreise og  ankomst etter ruten i Brindisi. Det var bra, ikke minst fordi parkeringsplassen stenger 20 minutter etter oppsatt ankomsttid.

Jeg nådde det akkurat og kunne kjøre ut fra parkeringsplassen 3 minutt før den stengte.
Og allerede tirsdag savner jeg lille Anna og noe større Lucas. Sistnevnte er sjelden i ro så fotografering er vanskelig.

Det kan nok hende det blir lettere mot slutten av neste måned da begge kommer på ferie til "Talia"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...