onsdag 18. mai 2022

Helbom United.

 Jeg har tidligere skrevet om at jeg ville ha en korallbusk. De er vakre og ville pryde innkjørselen hos oss.  Jeg har kontaktet et par planteskoler og spurt om muligheten til å få kjøpt. 

Ingen hadde slike trær inne, men kunne kanskje skaffe. Jeg purret i dag og fikk beskjed om at, jo de hadde trær tilgjengelig og åpnet kl 17.00.   Det var korrekt, at de hadde trær tilgjengelig. Det var også korrekt at trærne var i god vokster.  Men, for min del var ikke slikt et tre noe som passet oss.

For det første var potten de sto i såpass diger at det måtte spesialtransport til for å få det hjem.

For det andre, og det var det mest avgjørende, prisen var hinsides. De ville ha 550,-  Og det var ikke snakk om kroner, men Euro!

Jeg forlot stedet uten å handle.  Men skuffelsen var der, ikke minst siden jeg allerede hadde satt i gang med å forberede stedet for treet.  Dro derfor innom en annen plantehandler og der sto det en plante og ropte på meg. Dermed kom denne med hjem. 


Den var nettopp ompottet og dermed måtte jeg støtte den opp for å sikre overlevelse.  



I Norge er Hibiscus en inneplante. Her i Italia skal den etter sigende kunne overleve ute. Om det er sant?  Time will show.

Vi har troen på at det skal gå bra, men vi vet ikke noe før evt, neste år. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...