onsdag 20. juli 2011

Ingen søndagsblogg, men.....

Bryllupsblogg!!!!


Min Anja har giftet seg med sin Borger.


Lørdag den 16. juli, på dagen 40 måneder etter at de "ble sammen" som det heter nå, ga de hverandre sitt "JA" i Heddal stavkirke.
Det ble en stilig affære. Jeg hentet Anja hos frisøren og kjørte henne i Anjas egen Porche til kirken der seremonien skulle begynne kl. 14.00. Denne dagen var det tre vielser og heldigvis dro det ut med den før "vårt" arrangement slik at jeg måtte kjøre en ekstratur. Å kjøre Porche er en spesiell opplevelse for en "gammel" mann. Særlig opplevelsen av å få snu på en åpen plass med grus gjorde at de siste førti år av mitt liv forsvant.


Presten, Terje Nyvoll, kjente jeg fra før. Han er sønn av tidligere personalsjef i SR-Bank; Per Arne Nyvoll. Terje har også arbeidet som sommervikar i Internavdelingen i banken, samme avdeling som jeg arbeidet i da.


Vi lever i en liten verden!
















Festen etterpå var også opptur. god mat og god drikke, gode deltakere som vi følte oss velkomne iblant gjorde dagen og kvelden til en uforglemmelig opplevelse. Vi er alle glade for å kunne ønske Borger velkommen til vår lille familie.


Og så vet vi at de deler sine pasjoner.
De har sine katter; Torvaldsen, Amandus og Hedvig.
Og så har de sine Porcher. Anja har en og Borger fire.


Og kanskje felles pasjon er noe av det beste man kan bygge et liv sammen på.


Uansett, vi gleder oss på deres vegne.


Italialivet er satt på "pause" et par uker før vi plutselig er tilbake. Hønene og hanen er på vacanza hos Pasquale, alarmen er påsatt og Pasquale og Vita har lovet å vanne grønnsakhage, nyplantinger, potter og kar til vi kommer tilbake.

1 kommentar:

  1. Du er ordets mester om det er det ingen tvil. Omtalte kirke har jeg vært på utsiden og sett - den er jo noe spesiell. og flott. Bommet på eksponeringen så foto av kirken ble aldri brukt. Satt en gang i baksetet på Porche med en kollega fra trafikkstasjon og en politi framme. Da følte jeg det som du i brønnen, her var det trangt. Måtte bestemt gi beskjed at her kan jeg ikke sitte. Meg og omtalte politi byttet plass? Hvis ikke været snart snur får jeg reise til Italia og spise av tomatene dine og få sol på min vakre kropp.
    Lewy

    SvarSlett

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...