tirsdag 25. mars 2014

Opprydding og fiksing

Oppryddingen har gått inn i en annen fase. Når innbruddstyvene hadde ødelagt såpass mye for å komme inn, kreves det mye innsats for å få brakt det i orden igjen.

Smeden har vært for å ta mål og besiktige skaden og mandag formiddag kom han med to arbeidere. De skulle fjerne den gamle døren, legge på ny marmor der den gamle var knust og klargjøre for dørmontering tirsdag.

Heldigvis har jeg funnet og tatt vare på gamle fliser som lå spredt omkring på tomten. Dermed  får vi lagt "nye" fliser lik de som var ødelagt.  det er forøvrig den eneste måten vi kan aldersbestemme huset på. Alle fliser har nemlig 1982 i mønsteret på baksiden.



















Tirsdag morgen kom smeden med den nye døren, som avtalt.



Og ved middagstid var den montert. Hengslene er sveiset, låsen har tre steder den slår ut. Det ser bra ut.  Nå gjenstår bare å male den. 


Sporene etter innbryterne er snart borte. Det eneste problemet er for Sofie å få ryddet klær og sko på plass. det er en jobb jeg med glede overlater til henne. Jeg har bare pakket dem ned i store poser foreløpig.
Ellers har det også blitt tid til å dra en tur til IKEA. Vi vil erstatte det gamle vaklevorne spisebordet og tilhørende stoler. Varene er besiktiget på Forus så jeg visste hva som skulle kjøpes. Bordet kjøpte jeg ikke denne gangen, vi må nok være to til å buksere det inn og ut av bilen og inn på kjøkken hjemme.
Men jeg fikk kjøpt puter til den benken som  bygges under gapahuken. Det er godt å ha de i hus slik at størrelsen på benken kan tilpasses putene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...