tirsdag 23. oktober 2012

Vi glemte reven og Sofies nye hobby.

Søndag gikk Sofie og satte seg utenfor for å røyke. Plutselig ropte hun til meg at det var en rev i hagen. Jeg tok kameraet og stormet ut. Og ganske riktig, en rev stod ute i hagen og spiste nedfallsfrukt fra fikentreet bak grillen. Jeg listet meg stille framover og tok bilde av dyret på ca tre meters hold.


Etter at en fiken var fortært bar det over til treet for å hente en til som han bar tilbake for bespisning midt i hagen.

Bildene ble vist til nabo Mimmo som  kunne fortelle at reven av og til var innom hos dem også. De satte ut mat til han og trodde at det var derfor han var så lite sky.

Jeg har sett rev krysse veien noen hundre meter oppover fra oss. Kanskje det er den samme.


Sofie har fått seg en ny hobby. Vi har fått en liten duk som Cira har brodert.  (Cira's søster Rosa har også gitt oss en, litt større.)
Sofie har fått opplæring, men falt nokså snart av lasset. Hun skal ha for utholdenhet, men det er også alt.

Bildet viser duken som er 18x18 cm. Neste bilde viser broderingen i nærbilde.
Ikke en eneste maske som er feil blir akseptert. Her er det perfeksjonisme. For damer som kan noe om brodering; det er brodert på lin med ankergarn størrelse 60! (nesten som sytråd)

Til slutt Sofies, tja hva skal man kalle det? Forsøk?

Sofie legger til at bestillinger på hennes arbeid mottas!!

Det blir litt lått og løye når Sofie viser sine forsøk til våre venner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

SLUTT

 Så er eventyret over.  Etter at paret fra Belgia trakk seg fra handelen satte megler i gang igjen.  Vi ba ham sette opp prisen til 110.000,...